Wednesday, February 25, 2009

Heta matcher i CL!

Fyra öppna matcher väntar i kvällens CL!

Real Madrid-Liverpool, Real har fått ordentlig fart på målskyttet och radar upp segrar under nye tränaren Ramos. Liverpool är inne i en liten svacka och man märker att Gerrard saknas, han är dock tillbaka ikväll men i vilken form? Tror Real ror hem det och tippar 2-1.

Chelsea-Juventus, Chelsea spelar inte bra för tillfället och segern mot Aston Villa i helgen var mycket tursam. Man har inget flyt i spelet och jag tror inte Hiddink kan vända trenden på den begränsade tid han har.
Juve har ett par tveksamma insatser bakom sig på sistone men gjorde en strålande match mot Palermo i helgen och man har viktige Trezeguet tillbaka. Det luktar 0-0 lång väg men jag tror den gamla kärringen kan skrälla och jag tippar 0-1, Del Piero avgör?

Sporting-Bayern Mynchen, Sporting är klart underskattat här och Mychen har dålig form.
Portugisernas Liedson öser in mål och vinner man hemma så har man god möjlighet att avancera vidare till kvarten. Jag tror på hemmaseger 3-1.


Villareal-Panathinaikos, vidöppen match enligt mig, Villareal är för stor favorit och spelet i ligan övertygar inte.
Panathinaikos ligger på en andra plats i grekiska ligan och har övertygat på bortaplan i CL med segrar mot Inter (1-0) och Bremen (3-0), jag tror man tar med sig minst ett oavgjort resultat hem, 1-1. Spännande 6.50 på 2:an hos expekt för alla som letar höga odds!

Lycka te!

No comments: