Wednesday, February 11, 2009

Träningslandskamper!!!

Idag finns det många intressanta matcher att spela på, men det är oerhört svårtippat.
Frågorna man måste ställa sig är: vilka lag ställer dom olika nationerna upp med och vilken motivation har spelarna???
Har försökt luska runt på nätet för att kolla trupperna men det är svårt att få fram information.

När det gäller europatipset känns dom flesta matcherna väldigt öppna.
Men jag tror attTyskland och Portugal vinner klart samt Irland som spelar VM-kval och behöver en seger mot ett bortasvagt Georgien. Även Holland bör vinna borta mot Tunisien.
Omgångens skräll hittar jag i match 7, Turkiet-Elfenbenskusten, även om turkarna av tradition är starka hemma så kommer Elfenbenskusten med ett mycket starkt lag och jag tror dom vinner i Turkiet. Drogba avgör?

Grekland-Danmark känns instinktivt som ett x men grekerna är hemmastarka och jag tror att danskarna är mer ute efter att testa spelare än att vinna så 1x känns vältäckt.


Frankrike-Agentina är lurig, kommer Domenic att fortsätta sin usla tid som förbundskapten för frankrike och spelar Messi? Agrentina har några unga spelare som vill visa framfötterna bla Maradonas styvson, Atleticos Sergio Aguero, x2.

När jag tar ut dagens rad utgår jag från x överallt, sedan sätter jag ut garderingarna.
Öst-Sve garderas upp med 2:an, Sverige startar med båda bröderna Elm och Adam Johansson får chansen på högerbacken. Erik Edman är tillbaka och spelar från start till vänster i backlinjen.
Kan bli en rolig match och det är upp till bevis för anfallarna Rosenberg och Berg att visa att man kan leverera. Det ligger en startplats mot Portugal i potten!

Här nedan följer mitt förslag till raden, 7 halvgarderingar, 128 rader!

1. Österike-Sverige...................x2
2. Frankrike-Argentina..............x
3. Grekland-Danmark................x
4. Portugal-Finland...................1x
5. Rumänien-Kroatien................x
6. Spanien-England...................1x
7. Turkiet-Elfenbenskusten.....x2
8. Tyskland-Norge....................1x
9. Belgien-Slovenien...................x
10. Marocko-Tjeckien................x
11. Schweiz-Bulgarien................x
12. Tunisien-Holland.................x2
13. Irland-Georgien..................1x

Mycket x alltså men det är på pappret jämna matcher, allt kan hända men jag väljer att spela med utgång på x vilket lär ge klirr i kassan om den sitter! Har ni råd så gardera tidigt upp 2:an på Argentina och 1:an på Grekland. Good Luck!/Sjöhäst

No comments: