Tuesday, February 10, 2009

Dagens drag...

Inte många spel att tala om idag heller... Frölunda-Brynäs i Elitserien är intressant men 1:an till 1.65 känns osäker så jag står över spel och sparar mig till morgondagens lanskamper och vm-kval där det finns en del intressanta odds att hämta. Återkommer om det imorgon.
Lois Felipe Scolari har som bekant fått sparken från Chelsea lite överaskande för min del, jag trodde man skulle ha tålamod och avvakta C-L mötena med Juventus först men Roman tvekade inte och nu ryktas det att Guus Hiddink ska ta över paralellt med jobbet som rysk förbundskapten under våren och att man sedan ska hitta en permanent lösning efter säsongen.

Chelsea måste hitta en tränare som man är villig att satsa på och ge fullt förtroende och tid att bygga laget om man ska tillbaka till toppen. Scolari fick ingen tacksam uppgift när han tog över, förväntningarna från Roman är alltid skyhöga och inte ens en ligaseger kan säkra jobbet som tränare för The Blues! Och han fick en spelartrupp där vissa offentligt gick ut och stödde förre tränaren José Mourinho och ville flytta samt spelare som inte passade in men som värvats av Roman för att det är spelare han gillar (eller är kompis med). Nu gäller det för Chelsea att ta sig i kragen, säkra en topp 4 placering och gå vidare. Mot Juve tror jag man kammar noll och med CL borta ur tankarna ska man inte ha några problem att komma topp 4!

No comments: