Sunday, February 8, 2009

Europatipset!

På dagens rad hittar jag några givna spikar, Det gäller givetvis Man U och Barcelona i första hand.
Båda går som tåget och radar upp segrar. Sedan tror jag att Juve kvicknar till efter en svacka och greppar halmstrået som finns kvar och vinner klart.
Även Fiorentina ska ses som bra bank hemma mot ett mycket svagt Lazio.
Sedan väljer jag att spika Sampdoria hemma mot Siena och Atl. Madrid borta mot Huelva.
Huelva har fin form men har mött svagt motstånd och jag tror att det vänder för Atletico här som
har ny tränare. Sampdoria har ett par spelare borta men mot ett bortasvagt Siena utan självförtroende blir det tre pinnar och ett lyft uppåt i tabellen.

Mtch nr.3 är mycket lurig, Båda lagen har dålig form men har mött tuffaste motstånd på sistone.
Vidöppet, ta med alla tecken.
Match 4 kan kanske vid första ögonkastet ses som solklar tvåa men tittat man på att Osasuna på dom senaste fem mött Sevilla, Barca, Real Madrid, Villareal och Mallorca så ska man inte stirra sig blind på dom senaste resultaten. Jag tror Osasuna har kapacitet att lyfta sig över strecket innan säsongen är över. x2 bör räcka men Valencias form är tveksam så ta alla tecken om du har råd!

Palermo-Napoli utgångs x med 1:an som gardering, Napoli är svagt borta.

Roma-Genoa 1:a men x:et tas tidigt med. Genoa är mycket svåra att få hål på.

Getafe-Espanyol x Lurig match, jag tar med 1:an på hemmafavör, Espanyol älskar att kryssa.
Marseille-Bordeaux 2 Tror på Bourdeau som visar en enorm form speciellt borta, Marseille har en del skador som stör och här tror jag att får det tufft. x2 sitter som en smäck...

B Mynchen-B Dortmund 1:a men här slänger jag direkt in ett x. Dortmund är mycket bra defensivt och har fortfarande chans på CL-plats + tveksam form för Bayern, 0-0?

Lycka till/ Sjöhäst 

No comments: