Sunday, March 8, 2009

Fram me vallan!

Min sista forcering i Tips-sm räckte inte och jag slutade sist i laget efter 4 rätt i sista rundan och nu är det bara att ta fram vallan och sportbh:n.
Vi får även gratulera Oskis som välförtjänt spelade hem segern i Järngänet efter enorm brun jämnhet i sitt spel vilket är en styrka i sig.'
Tror det var det svåraste och jämnaste sm hittills där segraren inte hade över 10 rätt på 6 försök???

Nåja vi tar friska tag idag igen med ett roligt europatips!

Mina spikar:
Everton-M-Boro 1, Everton är urstarka hemma och har bra form, Boro har gjort det lite bättre på slutet men här kammar man noll! 1

Fiorentina-Palermo, hemmalaget får tillbaka viktiga Gilardino och man är starka hemma, Palermo har tunga avbräck och kan inte göra mål. 1

Numancia-Valencia, Valencia får tillbaka David Villa vilket är ett enormt plus, man måste hitta formen nu om man skla kunna nå CL plats. Numancia är hopplöst sist och har 6 raka förluster. 2

Mallorca-Betis, hemmalaget hade en tuff cupmatch mot Barca i veckan därman blev utslaget och Suarez är avstängd. Betis som mött dom fyra topplagen i rad har tagit 5 av 12 möjliga poäng och här är man underskattade, chans 2.

Leverkusen-Bochum, hemmalaget har ingen fin form i löigan men man slog ut rivalen B-Mynchen ur cupen i veckan och jag tror det vänder här. Bochum krigar i botten och har inte vunnit borta denna säsongen. 1

SE UPP! 

Sampdoria har matchats tufft det senaste med en tunn trupp och nu har man tre avstängningar,
Bologna kan vinna på motivation?

Milan bör vända trenden och vinna hemma mot ett bortasvagt atalanta men man vet aldrig, jag tar med x. 0-0?

Napoli-Lazio, helt öppen match fördel Lazio som hittat formen, alla tecken.

Sevilla-Almeria, utgångsetta men jag tar med 2, almeria gör mycket mål och får man första här kan man överraska?

Deportivo-Racing, tveksam form på dessa båda x-benägna lag, helt öppet men jag tror Racing kan överraska många här, Zigic är tillbaka och han är viktig för tyngden i anfallet. 1-1?

Bielefeld-E.Frankfurt, då jag inte har samma koll på tyska ligan som min käre vän Staffan känner jag mig tvungen att helgardera, bottenmötet är vidöppet!

St.Etienn-Nantes, 1 överstreckad här, nantes kan mycket väl kriga till sig x!

Mot 13!

No comments: