Friday, March 20, 2009

Champions League!

Nu har lottningen till Champions Leagues kvartsfinaler ägt rum och vi konstaterar att Man U fick drömlottning.
Här är lottningen.

Villareal-Arsenal
Man U-Porto
Barcelona-Bayern Mynchen
Liverpool-Chelsea

Ett helengelskt möte som är stekhett och rivaliteten är enorm dom här lagen emellan i CL samanhang.
Liverpool har spikat formen och spelar briljant för tillfället men är oerhört beroende av Gerrard och Torres.
Chelsea å sin sida vinner och vinner för tillfället men övertygar inte och det är ofta snålt tilltagna 1-0 segrar.
Vidöppet men jag tror på Liverpool...

Barcelona bör slå ut tyskarna här och jag drar inte för stora växlar på 12-1 utskåpningen av Sporting.
Men Bayern har såklart en chans och skulle man lyckas göra 1-2 mål borta så kan man avancera.
Det är lite nackdel för Barca att börja hemma men jag tror dom går vidare och får möta vinnaren i Liverpool-Chelsea...

Villareal-Arsenal ser spännande ut och jag tror inte att Arsenal räcker till här, skadebekymren börjar ljusna men man är ett annat lag i ligan med bla Arsjavin. Starkt av Villareal att gå så här långt och en bra lottning, gäller att inte släppa till någonting hemma för att ha chansen, jag tror att man tänder till och tar den!!!

Man U-Porto, här tar Portos CL-spel slut för den här säsongen och man har gjort det mycket bra men mot mästarna ska man inte ha en chans, Manchester går vidare och möter vinnaren mellan Villareal-Arsenal och med den lottningen bokar United-fansen resa till Rom i Maj...

No comments: