Wednesday, March 11, 2009

Champions League!

Ikväll är det dags för ytterligare fyra lag att ta sig vidare till kvarten.
Som vi såg igår blev det betydligt öppnare och fler mål än i den försiktiga första rundan och jag förväntar mig samma scenario ikväll.
Föregående möte inom perentes!

Barcelona-Lyon (1-1)
Överaskande resultat för dom flesta i första matchen men på Nou Camp ska Barca inte ha några problem att avgöra, enda avbräcket är Puyol som är skadad men Iniesta är tillbaka som trollgubbe på mitten.
Jag tror Barca vinner komfortabelt men man ska alltid se upp med Juninho och Benzema. Jag tippar 3-1.

Porto-Atletico Madrid (2-2)
Öppet möte där båda lagen kommer från starka insatser i ligan.
Porto bortavann mot Leixoes med 4-1 och Atletico imponerade stort mot Real där man borde vunnit men matchen slutade 1-1.
Jag tror på en öppen och målrik tillställning och jag tror på Atletico som hittat formen och spelet efter tränarbytet. Atletico vinner 4-2.

Roma-Arsenal (0-1)
Roma är oerhört skadedrabbat och saknar oerhört viktiga spelare samtidigt som Arsenals skadebekymmer har ljusnat på sistone.
Tror att Roma får det mycket svårt här, tippar 2-1 till Arsenal.

Man U-Inter (0-0)
Kanske den intressantaste matchen på förhand men första mötet var en besvikelse ur underhållningssynpunkt. Tror på en bättre match här.
Om Inter ska ha tillstymmelsen till en chans här måste Zlatan leverera men då måste han få hjälp av mittfältet och det har saknats i CL för Inter.
Inters försvar har inte heller övertygat på mig på sistone och Cambiasso (Staffan) kan få spela mittback igen.
Man U däremot har ett av världens bästa mittlås i Ferdinand/Vidic. Och man har en mycket bredare och mer komplett trupp där man har råd att ha spelare som Giggs och Tevez på bänken.
Tror Man U vinner lätt men se upp om Inter ska gå långt så är detta deras chans och får man första målet kan man överraska? Tippar 4-1 till engelsmännen!

No comments: