Tuesday, March 10, 2009

Chamions League!

Ikväll är det återigen dags för CL, och i denna matchen gäller utslagning.
Jag ska ge er mina tankar och förslag angående dom fyra matcherna. Första mötet inom parentes.

Juventus-Chelsea (0-1)
Juventus ligger under och måste göra mål, dock bara ett så jag tror inte att man går på tokoffensiv här, Ranieri vilade en handfull spelare i helgens seger över Torino där viktige Sissoko skadade sig och det blir ett avbräck. På topp tror jag att man startar med det erfarna radarparet Del Piero och Trezeguet, Amauri alltså på bänken.
Chelsea är som bekant inte helt ofarligt men jag tycker att man saknar Joe Cole något oerhört och har svårt att vara kreativa, Alex i backlinjen är för mig en oförståelig värvning när man har dom ekonomiska musklerna man har. Fasta situationer blir avgörande för Chelsea då jag inte tror att man kommer spela sig till många chanser.
Jag tippar 2-0!

Bayern Mynchen-Sporting Lissabon (5-0)
Lurig match då tyskarna avgjorde redan i första mötet, hemmalaget saknar bla Ribery och Toni och Sporting har aviserat att man gett upp detta och roterar i truppen, bla lämnar man skyttekungen Liedson hemma och ger några unga talanger chansen.
Jag tror ändå att man kan skapa upprättelse här och det jag har sett av tyskarna denna säsongen så har mycket handlat om just Toni och Ribery som stått för det mesta framåt. Portugiserna vinner 2-1.

Panathinaikos-Villareal (1-1)
Tuff match för spanjorerna som måste göra mål och grekerna är starka hemma.
Båda lagen värmde upp med seger i ligan i helgen.
Jag tror att detta kan bli förlängning och tippar därför 1-1.

Liverpool-Real Madrid (1-0)
Mycket intressant match. Rafa Benitez brukar vara mycket defensiv i dom här lägena och det kan komma att straffa sig. Får Madrid första målet är Liverpool illa ute. Jag tror Madrid kan vända detta men då krävs att dom offensiva spelarna levererar samtidigt som dom inte bjuder på lika mycket bakåt som i derbyt mot Atletico senast.
Jag tror på 1-1

Lycka te!

No comments: